17. 12. 2020
V úterý 8. prosince 2020 se konal webinář, jehož cílem bylo sladění chápání ukazatele 5.2.1 – Počet realizovaných kampaní na zlepšení prostředí pro organizace občanské společnosti. Online setkání, které lektorovala PR manažerka Nadace OSF Markéta Wittichová, mělo přinést našim příjemcům vzájemnou inspiraci, jak která organizace kampaň s elementem zlepšení prostředí pro organizace občanské společnosti pojímá.
Webináře se zúčastnili zástupci a zástupkyně organizací MIKASA, Spiralis, NROS, Česká asociace streetwork, Hlídač státu, INEX, Centrum pro média, ekologii a demokracii, Nadační fond Modrá rybka, Kolpingova rodina Smečno, P3 – People, Planet, Profit, Ústav nezávislé žurnalistiky, Společnost tady a teď, Společnost pro podporu lidí s mentálním postižením v ČR a Plán B.
Účastníci a účastnice byli rozděleni do 4 skupin, ve kterých diskutovali následující otázky: Co vnímáte jako nutnou součást komunikačních kampaní? Co se vám nejvíce osvědčilo?
Z diskusí vyplynulo několik základních bodů:
- Kampaň musí být zasazená do kontextu, musí být srozumitelná
- Zmapovat si, jak je na tom konkurence
- Stanovení komunikačních cílů
- Spolupráce s odborníky, agenturami
- Originální, srozumitelné emočně nabité sdělení
- Volba nástrojů komunikačního mixu – jaké kanály zvolíme k oslovení cílové skupiny
- Časový i finanční plán kampaně, vyhodnocení (výstupy v médiích, dosah příspěvků)
Podrobnou vizualizaci témat, která jednotlivé skupiny zmiňovaly, naleznete zde.
Následovala prezentace vybraných příjemců (příjemkyň) – Jany Bohuňkové z Hlídače státu, Kristýny Polakovičové z organizace Mikasa a Hana Černáková ze Spiralis. V rámci svých příspěvků představily, jak si definují pojem kampaň vedoucí ke zlepšení prostředí pro organizace občanské společnosti a jak svou kampaní přispějí ke zlepšení.
Na závěr zaznělo několik praktických tipů:
- Společná řeč – facebooková skupina pro sdílení aktuálních témat, které neziskové organizace řeší,
domlouvají se tam společná prohlášení, koordinuje Tomáš Urban z Člověka v tísni – více zde:
- Příběhy odvahy – prezentace grantistů ACF formou krátkých rozhovorů – chcete-li se zapojit a prezentovat váš projekt, pište Elišce Vidomus.
- Argumentář – pro příjemce jsme připravili materiál, který shrnuje nejčastější stereotypy a
komunikační fauly o nezisku a Norských fondech a jak na ně reagovat. Je volně k dispozici všem
příjemcům programu Active Citizens Fund
Pokud budete potřebovat cokoliv vyjasnit ohledně kampaní a plnění ukazatele – neváhejte kontaktovat své koordinátory programu Active Citizens Fund.