Základní povinnosti v rámci publicity tvoří 1. web/webová podstránka (Ty je u akčních grantů možné nahradit profilem na sociálních sítích.), 2. logolink a povinná věta o podpoře na webu/v tiskovinách/propagačních materiálech/předmětech//výstupech z projektů a 3. použití #sodvahou na sociálních sítích. Vlastní webová (pod)stránku může být součástí již existujícího webu podpořené organizace. Samostatný profil projektu na sociálních sítích musí zůstat dostupný i po skončení realizace projektu.
Příjemce, který získal grant ve výši 50 000 eur a více, je povinen uspořádat minimálně dvě akce zaměřené na informování o průběhu a výsledcích projektu. Může se jednat o konferenci s hlavními zainteresovanými stranami, tiskovou konferenci nebo jinou akci pro novináře, akci k zahájení a/nebo ukončení projektu. Příjemce grantu do 50 000 eur je povinen uspořádat jednu takovou akci viz Příručka pro příjemce, kapitola 7. Publicita projektu.
Na stránce/webu je potřeba uvést informace v českém a anglickém jazyce:
- údaje o projektu (název, délka, co je jeho cílem)
- informace o tom, co se v projektu děje – jednotlivé akce nebo výstupy projektu (stačí informace v češtině)
- informace o spolupráci s organizacemi z dárcovských zemí, pokud je taková spolupráce navázána
- fotodokumentaci (máte-li nějakou)
- kontakt na člověka odpovědného za projekt
- loga programu Active Citizens Fund (resp. Fondů EHP a Norska) a loga konsorcia s odkazem na web programu dle Grafického manuálu dostupné ke stažení zde.
- povinnou větu o podpoře v českém i anglickém jazyce
CZ verze: „Projekt podpořila Nadace OSF/ podpořil Výbor dobré vůle – Nadace Olgy Havlové v rámci programu Active Citizens Fund, jehož cílem je podpora občanské společnosti a posílení kapacit neziskových organizací. Program je financován z Fondů EHP a Norska.“
ENG verze: “The project is being supported by the Open Society Fund Prague/by the Committee of Good Will – the Olga Havel Foundation from the Active Citizens Fund. The programme promotes citizens’ active participation in the public life and decision making and builds capacities of civil society organizations. The Active Citizens Fund is financed from the EEA and Norway Grants.”
- Delší verzi povinné věty a případy jejího použití (např. publikace, brožury, tiskové zprávy) najdete v Příručce pro příjemce, kapitola 7.2 Názvosloví a základní informace pro komunikaci
U profilu projektu na sociálních sítích je důležité:
- o co v projektu jde, kontakt na osobu, která projekt vede, povinná věta publicity (viz výše) v českém i anglickém jazyce (tu uveďte např. v části “informace”).
- úvodní foto souvisí s projektem a obsahuje logo programu.
- při zveřejňování událostí vkládáte hashtag #sodvahou.
Povinností příjemce v komunikaci je informovat programový tým o významných akcích a informačních aktivitách projektu (konference, semináře, prezentace výstupů apod.) s dostatečným předstihem, nejpozději však 15 dní před konáním akce (v případě tiskových konferencí a tiskových zpráv nejpozději 3 dny před jejich konáním) tak, aby o nich mohla nadace dále informovat prostřednictvím svých komunikačních kanálů a aby se její zástupce mohl akce zúčastnit.